درمان ریزش موی سکه ای با مزوتراپی

انواع-ریزش-مو-در-خانم-ها-3
5/5 - (1 امتیاز)

آلوپسی آره آتا (ریزش موی سکه ای) یک اختلال خود ایمنی شایع است که اغلب منجر به ریزش مو غیرقابل پیش بینی می شود. این بیماری تقریباً 6.8 میلیون نفر در ایالات متحده و 147 میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می دهد.

در بیشتر موارد، موها به صورت تکه های کوچکی به اندازه یک چهارم می ریزند. ممکن است فقط چند لکه وجود داشته باشد، اما آلوپسی آره آتا می تواند مناطق وسیع تری از پوست سر را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر ریزش کامل مو در پوست سر وجود داشته باشد، پزشکان آلوپسی توتالیس را تشخیص می دهند. اگر ریزش مو در کل بدن وجود داشته باشد، این بیماری آلوپسی یونیورسالیس نامیده می شود.

آلوپسی می تواند هر فردی را، صرف نظر از سن، جنسیت، یا نژاد مبتلا کند، اگرچه بیشتر موارد قبل از 30 سالگی ایجاد می شود.

در این مقاله به علل و علائم آلوپسی آره آتا، تشخیص آن و درمان‌های بالقوه می‌پردازیم.

در حال حاضر هیچ درمانی برای آلوپسی آره آتا وجود ندارد، اگرچه برخی از اشکال درمانی وجود دارد که می تواند توسط پزشکان برای کمک به رشد سریعتر موها پیشنهاد شود.

رایج ترین شکل درمان آلوپسی آره آتا، استفاده از کورتیکواستروئیدها، داروهای ضد التهابی قوی است که می توانند سیستم ایمنی را سرکوب کنند. اینها معمولاً از طریق تزریق موضعی، استفاده از پماد موضعی یا خوراکی تجویز می شوند.

سایر داروهایی که می‌توانند برای رشد مو یا تأثیر بر سیستم ایمنی تجویز شوند عبارتند از ماینوکسیدیل، آنترالین، SADBE و DPCP. اگرچه برخی از این ها ممکن است به رشد مجدد مو کمک کنند، اما نمی توانند از ایجاد لکه های طاس جدید جلوگیری کنند.

ریزش موی سکه ای
ریزش موی سکه ای

آلوپسی آره آتا مستقیماً افراد را بیمار نمی کند و مسری هم نیست. با این حال، سازگاری با آن از نظر عاطفی می تواند دشوار باشد. برای بسیاری از افراد، آلوپسی آره آتا یک بیماری آسیب زا است که نیاز به درمان جنبه عاطفی ریزش مو و همچنین خود ریزش مو دارد.

گروه‌های حمایتی و مشاوره برای افراد در دسترس است تا افکار و احساسات خود را به اشتراک بگذارند و در مورد واکنش‌های روان‌شناختی رایج به این وضعیت بحث کنند.

برخی آلوپسی آره آتا را با ویتیلیگو مقایسه کرده اند، یک بیماری پوستی خود ایمنی که در آن بدن به سلول های تولید کننده ملانین حمله می کند و منجر به ایجاد لکه های سفید می شود. تحقیقات نشان می‌دهد که این دو بیماری ممکن است پاتوژنز مشابهی داشته باشند، با انواع مشابه سلول‌های ایمنی و سیتوکین‌ها که عامل بیماری‌ها و عوامل خطر ژنتیکی مشترک هستند.

به این ترتیب، هر گونه پیشرفت جدید در درمان یا پیشگیری از هر یک از این بیماری ها ممکن است عواقبی برای منبع مورد اعتماد دیگر داشته باشد.

تعداد انگشت شماری از موارد مستند وجود داشته است که در آن درمان آلوپسی آره آتا با استفاده از دیفنسیپرون (DCP)، یک حساس کننده تماسی، منجر به ایجاد ویتیلیگو شده است.

تحقیقات اولیه روی حیوانات نشان داده است که کورستین، یک بیوفلاونوئید طبیعی موجود در میوه ها و سبزیجات، می تواند در برابر ایجاد آلوپسی آره آتا محافظت کند و به طور موثر ریزش موی موجود را درمان کند.

قبل از اینکه مردم بتوانند Quercetin Trusted Source را درمانی برای آلوپسی آره آتا در نظر بگیرند، دانشمندان باید تحقیقات بیشتری انجام دهند.

دلایل ریزش موی سکه ای ( آلوپسی)

این عارضه زمانی رخ می‌دهد که گلبول‌های سفید خون به سلول‌های فولیکول‌های مو حمله می‌کنند. و باعث کوچک شدن آن‌ها و کاهش چشمگیر تولید مو می‌شوند. دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی باعث می شود که سیستم ایمنی بدن فولیکول های مو را به این روش هدف قرار دهد.

در حالی که دانشمندان مطمئن نیستند که چرا این تغییرات رخ می دهد، به نظر می رسد ژنتیک دخیل است زیرا آلوپسی آره آتا در فردی که یکی از اعضای نزدیک خانواده مبتلا به این بیماری را دارد بیشتر رخ می دهد. از هر پنج نفری که به این بیماری مبتلا هستند، یک نفر یکی از اعضای خانواده دارد که به آلوپسی آره آتا نیز مبتلا شده است.

تحقیقات دیگر نشان داده است که بسیاری از افراد با سابقه خانوادگی آلوپسی آره آتا، همچنین دارای سابقه شخصی یا خانوادگی سایر اختلالات خودایمنی مانند آتوپی هستند، اختلالی که با تمایل به هیپرآلرژی، تیروئیدیت و ویتیلیگو مشخص می شود.

علیرغم آنچه بسیاری از مردم فکر می کنند، شواهد علمی بسیار کمی برای حمایت از این دیدگاه وجود دارد که آلوپسی آره آتا ناشی از استرس است. موارد شدید استرس به طور بالقوه می تواند باعث ایجاد این بیماری شود، اما اکثر تحقیقات اخیر به یک علت ژنتیکی اشاره می کنند.

ریزش مو سکه ای
ریزش مو سکه ای

علائم ریزش موی سکه ای

بارزترین علامت آلوپسی آره آتا ریزش موی تکه تکه است. تکه های مو به اندازه سکه شروع به ریزش می کنند، عمدتاً از پوست سر. با این حال، هر محل رشد مو ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد، از جمله ریش و مژه.

ریزش مو می تواند ناگهانی باشد و تنها در چند روز یا در طی چند هفته ایجاد شود. ممکن است قبل از ریزش مو خارش یا سوزش در ناحیه وجود داشته باشد. فولیکول های مو از بین نمی روند و بنابراین اگر التهاب فولیکول ها کاهش یابد، موها می توانند دوباره رشد کنند. افرادی که تنها چند تکه ریزش مو را تجربه می کنند، اغلب بهبودی خود به خود و کامل بدون هیچ گونه درمانی دارند.

حدود 30 درصد از افرادی که به آلوپسی آره آتا مبتلا می شوند، متوجه می شوند که وضعیت آنها یا گسترده تر می شود. یا به یک چرخه مداوم ریزش مو و رشد مجدد تبدیل می شود.

حدود نیمی از بیماران در عرض یک سال از آلوپسی آره آتا بهبود می یابند. اما بسیاری از آنها بیش از یک دوره را تجربه خواهند کرد. حدود 10 درصد از مردم به آلوپسی توتالیس یا آلوپسی یونیورسالیس مبتلا می شوند.

آلوپسی آره آتا همچنین می تواند ناخن های دست و پا را تحت تاثیر قرار دهد و گاهی اوقات این تغییرات اولین نشانه ای است که نشان می دهد این بیماری در حال توسعه است. تعدادی تغییر کوچک وجود دارد که می تواند در ناخن ها ایجاد شود:

  • فرورفتگی های دقیق ظاهر می شود
  • لکه ها و خطوط سفید ظاهر می شوند
  • ناخن ها خشن می شوند
  • ناخن ها درخشش خود را از دست می دهند
  • ناخن ها نازک شده و شکافته می شوند

علائم بالینی اضافی عبارتند از:

  • موهای علامت تعجب: زمانی اتفاق می‌افتد که تعداد کمی از موهای کوتاه که در انتهای خود باریک‌تر می‌شوند و در لبه‌های لکه‌های طاس یا اطراف آن رشد می‌کنند.
  • موهای جسد: این جایی است که موها قبل از رسیدن به سطح پوست می شکند.
  • موهای سفید: ممکن است در نواحی تحت تاثیر ریزش مو رشد کنند.

درمانهای خانگی ریزش موی سکه ای

از آنجایی که درمان‌های مرسوم برای آلوپسی بسیار محدود است، مطالعاتی که از درمان‌های طبیعی برای آلوپسی حمایت می‌کنند حتی در سطح زمین نازک‌تر هستند.

برخی از افراد توصیه می کنند که آب پیاز یا سیر، چای سبز خنک شده، روغن بادام، روغن رزماری، عسل یا شیر نارگیل را به پوست سر بمالند. در حالی که هیچ یک از اینها به احتمال زیاد باعث آسیب نمی شوند، تحقیقات اثربخشی آنها را تایید نمی کند.

برخی از افراد به روش‌های درمانی جایگزین مانند طب سوزنی و رایحه‌درمانی روی می‌آورند، اگرچه شواهد کمی برای حمایت از این درمان‌ها وجود دارد.

درمان آلوپسی با مزوتراپی

یکی از مؤثرترین روش‌های تحریک رشد موهای قوی، مزوتراپی است. در این روش درمانی، تزریقاتی در پوست سر انجام می‌شود. تزریق در زیر پوست سر انجام شده و مواد تزریقی ترکیبی از ویتامین‌ها، آمینواسیدها و مواد دیگری هستند که باعث تقویت و ترمیم موی ضعیف شده و نازک می‌گردد. ترکیبات با پپتید تزریق شده و رشد مجدد مو را تحریک می‌کند. در نتیجه، موها قوی‌تر، ضخیم‌تر، حجیم‌تر و پرتراکم‌تر، مرطوب‌تر و درخشنده‌تر می‌شوند. به منظور تثبیت و ملموس شدن نتایج حاصل از مزوتراپی باید این درمان در 3 تا 5 جلسه با فواصل 2 تا 3 هفته ادامه یابد.

یکی از مؤثرترین محصولات موجود در بازار برای درمان ریزش موی سکه ای کوکتل هیرمن مزولایک میباشد. این کوکتل مو محصول کمپانی مزولایک اسپانیا بوده و مخصوص آقایان میباشد. علاوه بر این کوکتل هیرلیدی مزولایک کوکتل تخصصی خانم ها بوده و با توجه به ترکیبات موجود در آن برای درمان ریزش مو در بانوان مناسب میباشد. کوکتل هیرپلاس مزولایک محصول دیگر این کمپانی اسپانیایی میباشد که مخصوص پیشگیری و درمان ریزش مو هم برای آقایان و هم برای بانوان میباشد.

سخن آخر

همان گونه که در این مقاله اشاره شد ریزش موی سکه ای یکی از مشکلاتی میباشد که امروزه بسیاری درگیر آن هستند. بیماری آلوپسی دلایل مختلفی میتواند داشته باشد. بسته به علت آن میتوان از روشهای متفاوتی برای درمان آن استفاده نمود. استفاده از کوکتل های تخصصی مزوتراپی مزولایک روشی است که در تمامی موارد ریزش مو میتوان از آن بهره برد.

جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر در خصوص انواع کوکتل های مزوتراپی میتوانید با کارشناسان گروه تجاری فرش اسکین تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  1. امین گفت:

    ممنون بابت سایت و مطالب فوق العاده تون.

رسانه های همکار
استفاده از مطالب فرش اسکین مگ برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام فرش اسکین مگ و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به گروه تجاری فرش اسکین تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.